Competentiegerichte doelstellingen

  • De bachelor kan visualisatietools aanwenden als middel ter ondersteuning van het beroepsmatig communiceren met alle interne/externe betrokkenen.
     
  • De bachelor kan visualisatietools aanwenden om relaties tussen gebruikers in beeld te brengen, om termen te visualiseren, om word clouds te maken, om statistische informatie in diagrammen te gieten, om grafische voorstellingen van trends weer te geven, om je netwerk te visualiseren enz.
     
  • De bachelor kan grafische software aanwenden om foto’s te bewerken en op te nemen in bestanden om de efficiëntie van communicatie te verhogen.
     
  • De bachelor zoekt innovatieve oplossingen en stimuleert vernieuwing.
     
  • De bachelor anticipeert op veranderende eisen uit de omgeving.


Aanpak opleidingsonderdeel

  • In dit opleidingsonderdeel ligt de focus op DOEN.
     
  • De hoorcolleges worden tot een minimum beperkt en zijn voornamelijk gericht op het inleiden en situeren van de diverse onderwerpen. (verplicht gebruik van de laptop tijdens de lessen)
     
  • Het praktijkgedeelte bestaat uit het uitwerken van een aantal (verplichte + vrij te kiezen) visualisatie-opdrachten die gefinaliseerd worden in een e-werkstuk.
     
  • De lector stelt zich op als coach. De werkcolleges dienen dusdanig gezien te worden als coaching-sessies.
     
  • Ter afsluiting van het olod volgt er een show and tell-moment waarbij de student zijn e-werkstuk verdedigt.